search
language

Stručne službe

Služba za saradnju, poslove predsjednika i informisanje

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • izradu akata iz nadležnosti predsjednika Opštine u skladu sa Statutom Opštine;

  • izradu i sprovođenje Programa rada predsjednika, učešće u izradi propisa kojima se utvrđuje organizacija i način rada lokalne uprave Opštine; sprovođenje plana integriteta i drugih planova i programa Opštine; praćenje i sprovođenje državnih planskih akata u okviru nadležnosti Službe;

  • izradu nacrta odluka, rješenja, zaključaka, saglasnosti i drugih akata koje donosi predsjednik i izvještaja o realizaciji tih akata;

  • pripremu akata koje predsjednik donosi u realizaciji funkcije predstavljanja i zastupanja Opštine;
  • kontrolu akata koje predsjednik Opštine predlaže Skupštini na usvajanje a čiji su obrađivači organi uprave i javne službe, i sprovođenje procedure predlaganja;

  • pripremu smjernica za izvršavanje prenesenih i povjerenih poslova i njihovu kontrolu;

  • pripremu akata kojim predsjednik vrši usmjeravanje i usklađivanje rada organa uprave i javnih službi;

  • kontrolu usklađenosti programa rada i izvještaja o radu organa uprave i javnih službi sa odgovarajućim uputstvom predsjednika;

  • pripremu i organizovanje sastanaka i službenih putovanja predsjednika i potpredsjednika Opštine, i staranje o realizaciji zaključaka sa tih sastanaka;

  • pripremu zaključaka i putnih naloga za službena putovanja u inostranstvu predsjednika, potpredsjednika, imenovanih, postavljenih i zaposlenih lica u upravi;

  • pripremu izvještaja o radu predsjednika i radu organa lokalne uprave;

  • ostvarivanje saradnje sa Skupštinom i Vladom Crne Gore, drugim opštinama u Crnoj Gori i inostranstvu, državnim organima i organima drugih jedinica lokalne samouprave u zemlji i inostranstvu;

  • poslove iz oblasti odbrane koji su utvrđeni zakonom i drugim propisima a koji se odnose na Opštinu i njene organe;

  • protokolarne poslove za potrebe predsjednika i potpredsjednika, i organizaciju proslave praznika Opštine "18. septembar", u saradnji sa službom Skupštine;

  • postupanje po predstavkama i pritužbama građana upućenih predsjedniku; utvrđivanje činjenica o osnovanosti predstavki i pritužbi i pripremu odgovora na iste;

  • postupanje po predstavkama koje državni organi upućuju predsjedniku radi utvrđivanja činjenica, odnosno rješavanja pitanja koja su predmet predstavki i pritužbi;

  • prijem zahtjeva građana i drugih subjekata, način ostvarivanja prava i obaveza pred organima lokalne samouprave, lokalne uprave i javnih službi, njihovo prosleđivanje nadležnim organima i službama; vođenje evidencije o primljenim i riješenim zahtjevima; prijem i obrada drugih zahtjeva, predstavki, inicijativa i sl. podnesenih predsjedniku Opštine;

  • stvaranje uslova za ostvarivanje funkcije predsjednika prilikom predstavljanja Opštine u odnosima sa gradovima drugih država, diplomatskim predstavništvima stranih država u Crnoj Gori, predstavništvima Crne Gore u inostranstvu, međunarodnim organizacijama i međunarodnim institucijama;

  • uspostavljanje i unapređenje regionalne i međunarodne saradnje;

  • pripremu akata za predsjednika radi realizacije obaveza utvrđenih na međunarodnim konferencijama i od strane regionalnih i drugih institucija;

  • koordinaciju i komunikaciju sa stranim partnerima, iseljenicima i njihovim organizacijama;

  • učešće u organizaciji i realizaciji zvaničnih i drugih međunarodnih posjeta Opštini, uključujući i posjete delegacija i odbornika Skupštine; pripremu za učešće predstavnika Opštine na međunarodnim skupovima, pregovorima i sastancima;

  • učešće u pripremi i sprovođenju Statuta opštine, odluka i drugih akata kojima se uređuje javnost i transparentnost rada Skupštine, predsjednika Opštine, organa uprave i javnih službi;

  • promociju ostvarivanja funkcije predsjednika, lokalne uprave i javnih službi;

  • pripremu publikacija i drugih materijala;

  • pripremu i organizovanje konferencija za štampu, foruma i skupova;

  • ažuriranje veb sajta opštine www.niksic.me;

  • pripremu press klipinga;

  • saradnju sa civilnim sektorom u okviru djelokruga Službe;

  • obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za stručna radna tijela koja obrazuje predsjednik za poslove iz svog djelokruga rada;

  • čuvanje izvornika svih akata koje donosi predsjednik;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga organa;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Služba glavnog administratora

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • poslove drugostepenog organa u upravnim stvarima iz nadležnosti organa lokalne uprave i posebnih službi;

  • koordiniranje radom organa uprave, u izvršavanju poslova za koje je potrebna međusobna saradnja (priprema propisa, akcionih planova, strateškog plana razvoja opštine i drugih razvojnih planova i programa, priprema izvještaja o njihovoj realizaciji i stručno informativnih materijala, izvještaja o sprovođenju zakona, opštinskih propisa i dr.);

  • davanje mišljenja na akt o organizaciji i načinu rada lokalne uprave Opštine;

  • davanje mišljenja na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji organa uprave;

  • davanje stručnih uputstava i instrukcija za rad organima uprave, radi pravilne primjene zakona i drugih propisa;

  • pripremanje godišnjeg izvještaja o postupanju u upravnim stvarima iz nadležnosti opštine;

  • izradu i podnošenje predsjedniku Opštine godišnjeg izvještaja o radu i drugih izvještaja na zahtjev predsjednika Opštine;

  • staranje o zakonitom, efikasnom i ekonomičnom vršenju poslova organa uprave;

  • izradu analitičkih i informativnih materijala u vezi sa funkcionisanjem lokalne uprave, za potrebe predsjednika Opštine i nadležnog organa državne uprave; sprovođenje plana integriteta;

  • izvršavanje akata predsjednika Opštine koji se odnose na usmjeravanje i usklađivanje rada organa lokalne uprave, javnih službi i agencija čiji je osnivač i vršenje nadzora nad radom organa uprave;

  • predlaganje i preduzimanje mjera u cilju otklanjanja uočenih problema i nepravilnosti u radu organa uprave;

  • preduzimanje aktivnosti u vezi sa reorganizacijom lokalne uprave, u saradnji sa nadležnim organom uprave;

  • postupanje po inicijativama građana iz djelokruga službe;

  • pripremanje informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje akta o načinu organizovanja poslova organa uprave u mjesnoj zajednici (dekoncentracija poslova uprave);

  • razmatranje i odlučivanje o pritužbama građana na rad organa uprave;

  • saradnju sa nevladinim organizacijama koje prate razvoj lokalne samouprave u cilju poboljšanja komunikacije između Opštine i građana i razvoja demokratije na lokalnom nivou i drugi poslovi iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti;

  • vrši poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga glavnog administratora;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu za zakonom i drugim propisima.

Služba glavnog gradskog arhitekte

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • izradu politika, strategija, projekata i programa u cilju unapređenja kvaliteta i kulture prostornog i arhitektonskog oblikovanja i stvaranja visokovrijednog izgrađenog prostora;

  • donošenje rješenja o usklađenosti objekta sa smjernicama za usklađivanje spoljnog izgleda objekta iz planskog dokumenta i njegovu dostavu katastru;

  • davanje saglasnosti na idejno rješenje zgrade, trga i ostalih javnih prostora u naseljima;

  • provjeru usaglašenosti idejnog rješenja sa urbanističkim projektom u skladu sa zakonom;

  • propisivanje smjernica za usklađivanje spoljnog izgleda bespravnih objekata;

  • davanje saglasnosti u pogledu izgleda privremenog objekta;

  • izrađivanje projektnog zadatka za urbanistički projekat;

  • dostavljanje idejnog rješenja, zahtjeva investitora i saglasnosti glavnom državnom arhitekti u skladu sa zakonom;

  • vođenje propisanih evidencija i čuvanje dokumentacije službe;

  • postupanje po inicijativama građana iz djelokruga službe;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremanje informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga organa;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu za zakonom i drugim propisima.

Služba za zajedničke poslove

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • poslove pisarnice: prijem, evidentiranje i obrada predmeta i drugih dokumenata primjenom savremene elektronske tehnologije, dostava službenih akata organa uprave, otpremanje službene pošte, zavođenje djelovodnika i upisnika u automatsku obradu podataka; poslove arhive: arhiviranje predmeta i izlučivanje registratorskog materijala i druge poslove iz oblasti kancelarijskog poslovanja utvrđenih zakonskim i podzakonskim propisima;

  • stručne i administrativno-tehničke poslove u vezi sa realizacijom odluka komisija nadležnih za rješavanje stambenih pitanja, osim za stanove dodijeljene licima u stanju socijalne potrebe i druge poslove u vezi sa navedenim;

  • tekuće i investiciono održavanje objekata u kojima su smješteni organi uprave, mjesne kancelarije i mjesne zajednice; održavanje instalacija, uređaja i drugih sredstava;

  • obezbjeđenje i zaštitu objekata u kojima su smješteni organi Opštine i drugih objekata, u skladu sa propisima; korišćenje, održavanje i evidenciju službenih vozila; pomoćno-tehničke poslove u vezi sa upotrebom i zaštitom zastave i grba Opštine; pružanje ugostiteljskih usluga za organe uprave; održavanje higijene službenih prostorija;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremanje informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga organa;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Posebne službe

  • vršenje komunalnog nadzora nad obezbjeđenjem komunalnog reda u oblastima: javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; izgradnje, održavanja i korišćenja deponija; upravljanja vodama, javnog vodosnabdijevanja, prikupljanja, prečišćavanja i ispuštanja otpadnih voda i prikupljanja i ispuštanja atmosferskih voda; održavanja pijaca, javnih česmi i fontana, groblja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvjete, opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi, saobraćajne signalizacije; zaštite i korišćenja opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi; sahranjivanja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom saobraćaju; auto-taksi prevoza; prevoza tereta u slučaju kad je prevoznik fizičko lice, prevoza za sopstvene potrebe i vanrednog prevoza; postavljanja privremenih, pomoćnih i montažnih objekata privremenog karaktera; stanovanja i održavanja stambenih zgrada i držanja kućnih ljubimaca; zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih kućnih ljubimaca; zaštite od buke u životnoj sredini; upotrebe simbola Opštine; kontrole radnog vremena; parkiranja na javnim parkiralištima; premještanja nepropisno parkiranih vozila; i u oblastima u skladu sa posebnim propisima;

  • vođenje evidencije izdatih prekršajnih naloga iz nadležnosti komunalne policije (unos, ažuriranje podataka počinilaca prekršaja);

  • pružanje pomoći nadležnim organima uprave (asistencija) kad ti organi procijene da je za vršenje njihovih poslova pomoć Komunalne policije potrebna;

  • učestvovanje u zaštiti i spašavanju u skladu sa zakonom kojim se uređuje sistem zaštite i spašavanja;

  • davanje mišljenja u postupku izdavanja saglasnosti za produženje radnog vremena;

  • davanje mišljenja u postupku izdavanja saglasnosti na upotrebu akustičnih i elektroakustičnih uređaja;

  • saradnju sa Sekretarijatom za inspekcijski nadzor i drugim inspekcijskim i bezbjedonosnim službama na lokalnom i centralnom nivou;

  • učestvovanje u izradi nacrta i predloga opštinskih propisa iz domena svoje nadležnosti;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremanje informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga organa;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu za zakonom i drugim propisima.

Služba zaštite i spašavanja

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • preduzimanje preventivnih mjera zaštite od požara, izradu planova i procjena ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara od požara, poplava, eksplozija, zemljotresa i ekstremnih meteoroloških nepogoda;

  • pružanje pomoći ugroženom i nastradalom stanovništvu, gašenje požara i spašavanje prilikom požara, spašavanje iz ruševina, klizišta i sniježnih lavina, spašavanje prilikom poplava i drugih elementarnih nepogoda, spašavanje u planinama i kanjonima, spašavanje prilikom saobraćajnih nesreća, spašavanje prilikom udesa i nezgoda u civilnom vazduhoplovstvu;

  • organizovanje spašavanja ljudi, životinja, materijalnih i drugih dobara u slučaju tehničko-tehnoloških nesreća i vršenje evakuacije sa tog područja, kao i u slučajevima bioloških, radioloških akcidenata i drugih vanrednih situacija;

  • organizovanje trening centra za obuku na poslovima zaštite i spašavanja, po ovlašćenju nadležnog ministarstva;

  • kontrolu ispravnosti i servisiranje protivpožarne opreme kao i vršenje edukacije građana i pravnih lica iz oblasti zaštite od požara;

  • pružanje usluga dopremanja vode, kao i drugih usluga preduzećima, ustanovama i građanima u saradnji sa nadležnim organima uprave i javnim službama;

  • pružanje asistencije pravnim licima na teritoriji Opštine prilikom izrade njihovih planova zaštite i spašavanja;

  • saradnju sa subjektima čija djelatnost i sredstva rada mogu biti u funkciji zaštite i spašavanja;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremanje informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga organa;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu za zakonom i drugim propisima.

Služba za unutrašnju reviziju

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • organizovanje i obavljanje unutrašnje revizije svih poslovnih funkcija iz nadležnosti Opštine, u skladu sa Međunarodnim okvirom profesionalne prakse unutrašnje revizije i propisima Crne Gore;
  • izradu Povelje unutrašnje revizije;

  • izradu strateškog i godišnjeg plana rada unutrašnje revizije, praćenje i izvršenje istih;

  • izradu plana i programa pojedinačne revizije radi procjene i poboljšanja efektivnosti upravljanja rizikom, kontrola i upravljanja;

  • izradu izvještaja pojedinačne revizije koje dostavlja predsjedniku Opštine i odgovornom licu organizacione jedinice kod koje je obavljena revizija;

  • obavljanje pojedinačne revizije na zahtjev predsjednika Opštine i obavljanje revizije korišćenja sredstava Evropske unije;

  • obavljanje revizije kod pravnih lica čiji je osnivač Skupština opštine ili u kojima Opština ima većinski vlasnički udio, a koje nemaju sopstvenu jedinicu za unutrašnju reviziju;

  • praćenje sprovođenja preporuka datih u izvještajima iz prethodno obavljenih revizija;

  • izradu periodičnih i godišnjih izvještaja o radu unutrašnje revizije koje dostavlja predsjedniku Opštine;

  • praćenje i predlaganje edukacije unutrašnjih revizora;

  • osiguranje i unapređenje rada unutrašnje revizije;

  • praćenje sprovođenja preporuka Državne revizorske institucije;

  • saradnju sa Direktoratom za centralnu harmonizaciju Ministarstva finansija, što uključuje i obavezu dostavljanja propisanih izvještaja;

  • saradnju sa Državnom revizorskom institucijom, međunarodnim i domaćim strukovnim institucijama i udruženjima;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremanje informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga organa;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu za zakonom i drugim propisima.

arrow_upward