search
language
Sekretarijat za lokalnu samoupravu

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • praćenje i unapređenje sistema lokalne samouprave; izradu propisa koji se odnose na sistem lokalne samouprave, organizaciju lokalne uprave i drugih propisa; učestvovanje u pripremi mišljenja glavnog administratora na akte o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji organa uprave; izradu propisa o mjesnim zajednicama i poslove vezane za osnivanje mjesnih zajednica; vođenje registra mjesnih zajednica i mjesnih centara i vršenje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za mjesne zajednice; izradu propisa o učešću lokalnog stanovništva u vršenju javnih poslova, saradnju sa nevladinim organizacijama, učešće predstavnika građana i NVO-a u radu skupštine;

  • upravljanje ljudskim resursima koji se ostvaruju kroz: sprovođenje oglasa za potrebe organa uprave i obavještavanje nadležnog inspekcijskog organa o eventualnim nezakonitostima i nepravilnostima; predlaganje kadrovskog plana za organe uprave; vođenje kadrovske evidencije lokalnih službenika i namještenika i evidencije internog tržišta rada; ispitivanje mogućnosti raspoređivanja lokalnih službenika, odnosno namještenika koji su na raspolaganju na slobodna radna mjesta u organima uprave; praćenje sprovođenja mjera u cilju postizanja srazmjerne zastupljenosti manjinskih naroda i drugih manjinskih nacionalnih zajednica u organima uprave, rodno balansirane zastupljenosti i zapošljavanja lica sa invaliditetom; pripremu rješenja o radno-pravnom statusu i pravima iz radnog odnosa lokalnih službenika i namještenika za organe uprave; donošenje rješenja o ostvarivanju prava na materijalnu pomoć zaposlenih u organima uprave; evidencije stručnog osposobljavanja i usavršavanja; primjenu propisa vezanih za stručno osposobljavanje pripravnika; pripremu predloga godišnjeg plana obuka lokalnih službenika i namještenika; sagledavanje i analiziranje potreba organa uprave za usavršavanjem i obukom; koordiniranje aktivnostima oko obuke lokalnih službenika i namještenika i saradnju sa Upravom za kadrove i Zajednicom opština u ostvarivanju utvrđenih nadležnosti iz ove oblasti; vođenje matične knjige službenika i namještenika organa uprave i čuvanje i ažuriranje njihovih personalnih dosijea; prijavljivanje i odjavljivanje zaposlenih službenika i namještenika sa obaveznog penzijskog i zdravstvenog osiguranja; dostavljanje Upravi za kadrove, koja vodi Centralnu kadrovsku evidenciju, podataka iz kadrovske evidencije po službenoj dužnosti; vršenje svih administrativno-stručnih poslova u vezi praćenja stanja iz radnog odnosa i druge poslove iz oblasti razvoja i upravljanja ljudskim resursima;

  • stručno-administrativne poslove u vezi sa izradom i upotrebom pečata Opštine i organa uprave i upotrebom simbola;

  • pružanje pravne pomoći građanima u ostvarivanju njihovih prava i interesa pred nadležnim organima;

  • postupak zaključenja braka; priznanje stranih sudskih odluka; vođenje matičnog registra vjenčanih; izdavanje izvoda iz matičnog registra i uvjerenja na osnovu podataka koji se vode u matičnom registru; ovjeru potpisa, rukopisa i prepisa i vođenje upisnika za ovjeravanje; izdavanje radnih i volonterskih knjižica; upisivanje podataka, zamjenu i izdavanje novih radnih knjižica; vođenje registra izdatih radnih knjižica;

  • organizovanje, planiranje i realizaciju informacionog sistema Opštine; planiranje i učestvovanje u projektovanju, implementaciji i realizaciji informacionog sistema u Opštini; izradu plana, predlaganje i organizovanje uvođenja novih programskih sistema i staranje o usavršavanju postojećih u skladu sa zahtjevima neprekidnog funkcionisanja informacionog sistema; kontrolisanje funkcionisanja automatizovane obrade podataka i preduzimanje mjera na poboljšanju i povećanju efikasnosti informacionog sistema u cjelini i po djelovima; izradu i realizaciju planova obuke i usavršavanja za korišćenje informacione tehnologije i sistema; izradu planova za opremanje, nabavljanje opreme i preduzimanje mjera za održavanje računarske mrežne opreme i sredstava; staranje o funkcionisanju računarskih mreža i razmjenu podataka u njima; primjenu standarda: OS, DBMS i alata za aplikativni softver radi uvođenja i korišćenja savremene informacione i komunikacione tehnologije; organizovanje i sprovođenje mjera radi zaštite podataka;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti ovog organa uprave;

  • pripremu informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz nadležnosti ovog organa uprave;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz nadležnosti ovog organa uprave;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu za zakonom i drugim propisima.

Sekretarijat za finansije, razvoj i preduzetništvo

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • praćenje i sprovođenje zakona i propisa donesenih na osnovu zakona u oblasti: finansiranja, budžeta, zarada u javnom sektoru, zaštite podataka o ličnosti, regionalnog razvoja, poljoprivrede, turizma, zanatstva, trgovine, preduzetništva, rada u dijelu radnog vremena, kontrole državne pomoći, zaštite potrošača, javnih nabavki i drugih propisa koji su u vezi sa ostvarivanjem funkcija organa, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona, planskih dokumenata i drugih propisa i akata iz ove oblasti;

  • pripremu i sprovođenje propisa Opštine u oblastima za koje je organ osnovan, (budžet Opštine, završni račun, privremeno finansiranje, zarade lokalnih funkcionera i lokalnih službenika i namještenika, lokalne javne prihode, u saradnji sa dugim organima lokalne uprave, pripremu osnivačkih akata javnih službi nad kojima vrši nadzor), izjašnjavanje o inicijativama za ocjenu ustavnosti i zakonitosti propisa Opštine iz djelokruga organa;

  • izradu i sprovođenje programskih i planskih akata iz djelokruga organa, sprovođenje lokalnog strateškog plana, plana integriteta i sl., praćenje i sprovođenje državnih planskih akata u okviru nadležnosti organa;

  • upravljanje konsolidovanim računom trezora, podračunima i drugim računima; vođenje postupka otvaranja podračuna i utvrđivanja načina njihovog korišćenja, vođenje glavne knjige trezora i pomoćne knjige, finansijsko planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima, kontrolu izdataka i izvršavanje budžeta, obračun i isplatu zarada i naknada zaposlenima u Opštini, i isplatu zarada i naknada zaposlenim u javnim ustanovama čiji je osnivač Opština, budžetsko računovodstvo i izvještavanje, upravljanje finansijskim informacionim sistemom;

  • sprovođenje upravnih postupaka i donošenje rješenja u oblastima za koje je organ osnovan: o utvrđivanju ispunjenosti minimalno-tehničkih uslova u poslovnim prostorijama, za obavljanje ugostiteljske djelatnosti i kategorisanje ugostiteljskih objekata, za pružanje ugostiteljskih i turističkih usluga u posebnim objektima, za obavljanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i seoskom domaćinstvu, usluga rent-a-cara i limo servisa, za upis u centralni turistički registar, za utvrđivanje ispunjenosti uslova o privremenoj i trajnoj promjeni namjene poljoprivrednog zemljišta u nepoljoprivredne svrhe, o prestanku obavljanja djelatnosti, izdavanje uvjerenja o bavljenju poljoprivrednom proizvodnjom individualnim poljoprivrednim proizvođačima, izdavanje uvjerenja o činjenicama o kojima organ vodi evidenciju, i druge upravne postupke i donošenje drugih rješenja u skladu sa zakonom i odlukama Opštine;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • učešće u identifikaciji i zaštiti kapitala Opštine u postupku transformacije javnih preduzeća čiji je osnivač Opština i drugih privrednih subjekata, kupovinu i prodaju hartija od vrijednosti ili udjela u privrednim društvima, zaduživanje Opštine, davanje garancija i sl.;

  • vođenje evidencije o dugu Opštine, evidencije zarada zaposlenih u Opštini i drugih evidencija u skladu sa zakonom;

  • dostavljanje podataka nadležnim organima o prihodima, izdacima i budžetskom zaduženju;

  • postupanje po inicijativama građana iz djelokruga organa;

  • pripremu izvještaja o radu organa, realizaciji fiskalne politike za tekuću godinu, korišćenju stalne budžetske rezerve i drugih informativnih i stručnih materijala za Skupštinu, predsjednika Opštine, organe državne uprave i sl.;

  • pripremu godišnjeg izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti; obezbjeđivanje učešća građana u vršenju javnih poslova iz svoje nadležnosti, ostvarivanje principa transparentnosti objavljivanjem propisanih akata, saradnju sa nevladinim organizacijama i pripremu izvještaja u skladu sa posebnim odlukama Opštine;

  • evidenciju podataka iz godišnjih izvještaja o popisu nepokretnih i pokretnih stvari kojima raspolaže Opština, u skladu sa propisima o računovodstvu;

  • izradu i sprovođenje programa i planova podsticaja razvoja preduzetništva, poljoprivrede, turizma i sl.;

  • utvrđivanje programa aktivnosti i načina stimulisanja preduzetničkih inicijativa na lokalnom nivou, saradnju i pružanje informacija zainteresovanim subjektima za razvoj preduzetništva, a posebno malim i srednjim preduzećima u cilju korišćenja resursa i realizacije planova i programa u ovim oblastima, saradnju sa asocijacijama poslodavaca i sl.;

  • učestvovanje u promovisanju i realizaciji aktivnosti za razvoj turizma i iniciranje i realizacija promocije atraktivnih turističkih destinacija opštine, saradnju i učestvovanje u radu organa Turističke organizacije i učestvovanje u stvaranju uslova i organizovanju sajmova i drugih sličnih manifestacija iz oblasti turizma;

  • vođenje evidencija i dostavljanje podataka o privrednim subjektima nadležnim organima;

  • zaštitu potrošača i ostvarivanje neposredne saradnje sa subjektima iz ove oblasti;

  • saradnju i koordinaciju sa Sekretarijatom za investicije i projekte u pripremi i sprovođenju razvojnih programa, planova i projekata iz nadležnosti organa;

  • vođenje centralnog turističkog registra;

  • vršenje prijema i ovjeravanja prijava o početku obavljanja trgovine i o promjeni podataka u prijavi obavljanja trgovine i vođenje evidencije istih;

    • vršenje prijema i ovjeravanja prijava o početku obavljanja zanatstva, i o promjeni podataka u prijavi zanatstva i vođenje evidencije istih;
  • donošenje rješenja o obavljanju djelatnosti u vremenu dužem od propisanog;

  • davanje mišljenja o zakupu poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Opštine;

  • praćenje stanja i predlaganje programa aktivnosti za podsticanje razvoja poljoprivrede i ruralnih područja opštine, vođenje evidencije o zemljištu koje je promijenilo namjenu; davanje mišljenja o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Opštine, učestvovanje u izradi biznis planova, učestvovanje u realizaciji mjera državne agrarne politike, prikupljanje dokumentacije za ostvarivanje prava na staračke naknade i prosljeđivanje Ministarstvu na rješavanje, učestvovanje u organizaciji sajmova - izložbi iz oblasti poljoprivrede, organizovanje stručnih predavanja vezanih za pojedine oblasti proizvodnje u cilju edukacije poljoprivrednih proizvođača;

  • staranje o sprovođenju mjera za uzgoj, zaštitu i lov divljači;

  • učešće u pripremi i postupku donošenja Strateškog plana Opštine;

  • učešće u pripremi i postupku donošenja Strategije razvoja turizma Opštine;

  • učešće u pripremi i postupku donošenja Strategije razvoja poljoprivrede Opštine;

  • pripremu plana javnih nabavki;

  • vođenje postupka javnih nabavki u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima;

  • pripremu teksta odluke o pokretanju postupka javne nabavke;

  • objavljivanje na portalu javnih nabavki plana javnih nabavki, tenderske dokumentacije, odluke o kvalifikaciji kandidata, odluke o izboru najpovoljnije ponude, odluke o obustavi postupka javne nabavke, odluke o poništavanju postupka javne nabavke, ugovora o javnoj nabavci, izmjene, odnosno dopune plana, tenderske dokumentacije, odluke i ugovora;

  • oglašavanje i obavještavanje o postupku javne nabavke u jednom dnevnom štampanom mediju koji se izdaje i distribuira na cijeloj teritoriji Crne Gore, i koji je dostupan na internetu;

  • sprovođenje postupaka hitne nabavke i nabavke male vrijednosti;

  • koordiniranje i nadzor nad zakonitošću teksta i zahtjeva tenderske dokumentacije sa instrukcijama za postupanje;

  • izdavanje zainteresovanim licima dijela tenderske dokumentacije koji sadrži tajne podatke, a u skladu sa propisima koji uređuju tajnost podataka;

  • vršenje stručnih i administrativnih poslova u realizaciji postupka javne nabavke;

  • izradu nacrta ugovora o javnim nabavkama;

  • realizaciju ugovora o javnim nabavkama;

  • vođenje evidencije sprovedenih postupaka javne nabavke, sprovedenih hitnih nabavki i nabavki male vrijednosti i zaključenih ugovora o javnim nabavkama;

  • priprema i dostavljanje izvještaja o sprovedenim postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama kao i izvještaja o sprovedenim nabavkama i zaključenim ugovorima hitnih nabavki i nabavki male vrijednosti predsjedniku Opštine i dostavljanje izvještaja nadležnom organu;

  • čuvanje dokumentacije javnih nabavki;

  • saradnju sa ostalim organima uprave i lokalne samouprave u cilju postizanja planom definisane dinamike realizacije plana javne nabavke i poslove stručnog savjetovanja istih;

  • obezbjeđenje učešća javnosti u donošenju akata od zajedničkog interesa i ostalih akata i aktivnosti u skladu sa zakonskim i opštinskim propisima;

  • organizaciju i vršenje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe komisija i radnih tijela imenovanih za obavljanje aktivnosti iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti i obradu standardnih obrazaca, pripremu plana i izvještavanja u vezi sa sprovođenjem postupka javnih nabavki iz djelokruga Službe; pribavljanje dokumentacije po službenoj dužnosti za potrebe efikasnog i efektivnog postupanja po predmetu klijenta u skladu sa propisima; saradnju sa državnim organima i drugim pravnim licima u okviru djelokruga svog rada;

  • postupanje po zahtjevima za slobodan pristup informacijama;

  • pripremu informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • upravni nadzor i poslove u vezi ostvarivanja prava osnivača u javnim službama u oblastima iz svoje nadležnosti;

  • druge poslove iz svog djelokruga, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Sekretarijat za uređenje prostora i zaštitu životne sredine

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • izradu propisa iz oblasti prostornog planiranja i izgradnje objekata, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona, drugih propisa i planskih dokumenata u ovoj oblasti,

  • izradu Programa uređenja prostora Opštine; pripremne poslove na izradi i donošenju lokalnih planskih dokumenata po posebnom postupku u skladu sa Zakona o planiranju prostora i izgradnji objekata do donošenja Plana generalne regulacije;

  • vođenje informacionog sistema o prostoru; vođenje dokumentacione osnove o prostoru sa indikatorima praćenja sprovođenja planskih dokumenata;

  • davanje predloga smjernica za izradu programskog zadatka o izradi planskog dokumenta, davanje mišljenja na nacrt planskog dokumenta; učešće u javnoj raspravi u vezi nacrta planskog dokumenta; pripremne poslove na izradi i donošenju urbanističkih projekata; pripremne poslove na izradi i donošenju lokalnih planskih dokumenata;

  • predlaganje smjernica za programski zadatak i pripremne poslove na izradi lokalnih planskih dokumenata;

  • povjerene poslove izdavanja urbanističko-tehničkih uslova;

  • izradu programa privremenih objekata sa urbanističkim uslovima, zonama i smjernicama za njihovo postavljanje odnosno građenje;

  • sprovođenje postupka legalizacije bespravnih objekata; donošenje rješenja o legalizaciji za bespravne objekte; vođenje evidencije bespravnih objekata na osnovu podataka iz katastra, odnosno geoportala; sistematizaciju i utvrđivanje liste bespravnih objekata za koje nije podnijet zahtjev za legalizaciju, odnosno koji nijesu ispunili uslov za legalizaciju i dostavljanje iste nadležnom inspekcijskom organu;

  • dostavljanje podataka nadležnom organu uprave radi utvrđivanja naknade za komunalno opremanje građevinskog zemljišta;

  • dostavljanje podataka nadležnom organu uprave radi utvrđivanja naknade za komunalno opremanje građevinskog zemljišta za bespravne objekte;

  • sprovođenje politike i uspostavljanje sistema zaštite i unapređenja životne sredine; izradu strateških dokumenata u oblasti održivog razvoja i zaštite životne sredine; izradu i implementaciju lokalnog plana održivog razvoja; izradu i implementaciju lokalnog programa zaštite životne sredine; izradu programa monitoringa segmenata životne sredine; izradu Izvještaja o stanju životne sredine; uspostavljanje i vođenje katastra zagađivača; zaštitu i poboljšanje kvaliteta vazduha; pripremu akata za proglašenje zaštićenih prirodnih dobara; izradu i sprovođenje Akcionog plana biodiverziteta; sprovođenje međunarodnih konvencija iz ove oblasti; sprovođenje postupka procjene uticaja na životnu sredinu za projekte za koje saglasnost, odobrenje ili dozvolu izdaju drugi organi Opštine; izradu strateške karte buke; određivanje akustičnih zona; izradu akcionog plana za zaštitu od buke; izdavanje uslova i mjera za zaštitu životne sredine u postupku izdavanja urbanističko tehničkih uslova; uspostavljanje i vođenje informacionog sistema i vođenje propisanih evidencija iz ove oblasti; nadzor nad sprovođenjem propisa iz oblasti životne sredine i druge poslove iz ove oblasti u skladu sa posebnim propisima;davanje mišljenja na predlog odluka o izradi strateških procjena uticaja na životnu sredinu;

  • upravni nadzor nad zaštićenim područjima prirode na teritoriji opštine Nikšić;

  • pretvaranje zajedničkih i posebnih djelova zgrade u stambeni ili poslovni prostor, stambenog prostora u poslovni prostor, poslovnih prostora u stambeni prostor i sl.;

  • učešće u pripremi privremenih odobrenja za podizanje ograda u dijelovima grada i naseljima gradskog karaktera za koje nije donijet Detaljni urbanistički plan; učešće u pripremi odobrenja za postavljanje montažnih objekata privremenog karaktera;

  • sprovođenje upravnih postupaka za izdavanje građevinske dozvole za izgradnju ili rekonstrukciju objekata za koje je organ nadležan do okončanja započetih postupaka i izdavanje upotrebne dozvole za te objekte; postavljanje, građenje i uklanjanje pomoćnih objekata, pristupnih rampi, liftova i sl. za pristup i kretanje lica smanjene pokretljivosti i lica sa invaliditetom do donošenja plana generalne regulacije Crne Gore;

  • uređivanje odnosa u oblasti stanovanja iz nadležnosti Opštine; rješavanje po zahtjevima lica koja imaju pravni interes u postupcima iseljenja iz posebnih ili zajedničkih djelova stambenih zgrada ako se neko lice useli u posebne ili zajedničke djelove stambene zgrade bez pravnog osnova ili ako taj osnov prestane; praćenje organizovanja organa upravljanja u stambenim zgradama i učestvovanje u postupcima po zahtjevima organa upravljanja stambenih zgrada za dobijanje matičnog broja i šifre djelatnosti stambene zgrade; vođenje registra etažnih vlasnika; određivanje brojeva stambenih zgrada; vođenje registra stambenih zgrada i njihovih posebnih djelova; vođenje registra upravnika stambenih zgrada;

  • učešće u postupku obezbjedjenja izvodjenja hitnih radova na stambenim zgradama kada ove radove obezbjeđuje Opština u skladu sa zakonom i vršenje nadzora nad izvođenjem hitnih radova;

  • učešće u postupku imenovanja i donošenja odluke o imenovanju privremenog upravnika stambene zgrade;

  • donošenje rješenja, shodno Odluci Skupštine etažnih vlasnika, u skladu sa zakonom kojim se obračunava iznos i utvrđuje način plaćanja troškova održavanja stambene zgrade i urbanističke parcele;

  • vođenje evidencije podataka o zakupu posebnih djelova u stambenim zgradama, koje je dužan da dostavlja upravnik stambene zgrade;

  • sprovođenje administrativnog izvršenja izvršnih rješenja ovog organa uprave u slučajevima useljenja u zajedničke ili posebne djelove stambene zgrade bez pravnog osnova ili ako je taj osnov prestao;

  • obavljanje svih poslova na organizaciji, procjeni neophodnih materijalnih finansijskih sredstava za svako pojedinačno sprovodjenje izvršenja koje je dužan da obezbijedi donosilac izvršnog rješenja i blagovremeno izvršavanje svih izvršnih rješenja i drugih organa lokalne uprave;

  • ostvarivanje saradnje sa nadležnim državnim Organima prilikom sprovodjenja administrativnih izvršenja;

  • saradnju pri donošenju planskih i razvojnih dokumenata koji se donose na osnovu posebnih propisa, a kojima se utiče na planiranje prostora ili prostorni razvoj, sve u cilju ostvarivanja i zaštite javnog i pojedinačnog interesa;

  • obezbjeđivanje učešća javnosti u postupcima izrade i donošenja planskih dokumenata, kao i obavještavanja i podsticanja učešća javnosti u poslovima planiranja i izgradnje;

  • praćenje prostornog razvoja u cilju njegove zaštite, unapređenja, korišćenja i upravljanja;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremu informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga Sekretarijata;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • druge poslove iz svog djelokruga, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Sekretarijat za komunalne poslove i saobraćaj

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • uređivanje odnosa i obezbjeđivanje uslova za obavljanje i razvoj komunalnih djelatnosti: javno vodosnabdijevanje; upravljanje komunalnim otpadnim vodama; upravljanje atmosferskim vodama; upravljanje komunalnim otpadom; uređenje i održavanje javnih površina; upravljanje javnom rasvjetom; održavanje pijaca; održavanje javnih groblja, kapela i krematorijuma i sahranjivanje; održavanje javnih prostora za parkiranje; zbrinjavanje napuštenih i izgubljenih životinja (kućnih ljubimaca) i održavanje skloništa za njihovo zbrinjavanje; održavanje opštinskih puteva (lokalni putevi, gradske ulice i ulice u naseljima) i biciklističkih staza; javni prevoz putnika u gradskim i prigradskim naseljima; održavanje korita vodotoka od lokalnog značaja i održavanje javnih toaleta;

  • izdavanje vodnih uslova, vodne saglasnosti i vodnih dozvola;

  • privremeno ograničavanje ili obustavljanje vodnog prava; određivanje granice vodnog dobra od lokalnog značaja, određivanje statusa odnosno prestanka statusa javnog vodnog dobra od lokalnog značaja, i davanje predloga nadležnom organu za upis u katastar nepokretnosti; određivanje područja na kojima je opšta upotreba javnog vodnog dobra od lokalnog značaja zabranjena ili ograničena, kao i uslove i način njegovog korišćenja na tom području; određivanje obima i vrste istražnih radova za izvorišta površinskih i podzemnih voda iz svoje nadležnosti; donošenje rješenja o zaštiti izvorišta površinskih i podzemnih voda iz svoje nadležnosti; utvrđivanje poplavnih područja za vode od lokalnog značaja; pripremu programa sanacije od posledica štetnog dejstva voda; vođenje vodne knjige;

  • izdavanje odobrenja za eksploataciju mineralnih sirovina u svrhu dobijanja građevinskog materijala za sopstvene potrebe i eksploataciju mineralnih sirovina koje se koriste za izgradnju lokalnih infrastrukturnih objekata;

  • učešće u izradi Lokalnog plana upravljanja komunalnim i neopasnim građevinskim otpadom i drugih propisa koji se odnose na oblast upravljanja otpadom;

  • davanje saglasnosti za upis u Registar sakupljača odnosno prevoznika otpada;

  • davanje mišljenja na Plan upravljanja otpadom proizvođača otpada i drugih mišljenja, odnosno saglasnosti u skladu sa zakonom;

  • vođenje evidencije o količinama i vrstama otpada koji nastaje na teritoriji opštine, priprema godišnjih izvještaja i dostavljanje nadležnim organima;

  • vršenje nadzora nad sprovođenjem planova zaštite i spašavanja;

  • izdavanje licenci i izvoda licenci za linijski gradski i prigradski prevoz putnika i vođenje evidencije o izdatim dokumentima; registrovanje i ovjeru reda vožnje za linijski gradski i prigradski prevoz putnika; ovjeravanje cjenovnika usluga u linijskom gradskom i prigradskom prevozu putnika; donošenje Plana linija u linijskom gradskom i prigradskom prevozu putnika; učestvovanje u pripremi javnog oglasa o povjeravanju obavljanja linijskog gradskog i prigradskog prevoza putnika;

  • izdavanje saglasnosti za posebni linijski gradski i prigradski prevoz putnika i vođenje evidencije izdatih saglasnosti;

  • izdavanje odobrenja za obavljanje prevoza za sopstvene potrebe i vođenje evidencije o izdatim odobrenjima;

  • izdavanje znaka pristupačnosti kojim se obilježava vozilo lica sa invaliditetom;

  • uređivanje odnosa u oblasti izgradnje, rekonstrukcije, razvoja, održavanja, zaštite, i načina korišćenja i finansiranja opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi;

  • učešće i izradu Srednjoročnog programa razvoja i održavanja i Godišnjeg plana razvoja, održavanja i zaštite opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi; izradu Plana zimskog održavanja opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi; izradu predloga Plana za otklanjanje elementarnih nepogoda u cilju bezbjednog odvijanja saobraćaja;

  • izdavanje saobraćajno-tehničkih uslova za izradu tehničke dokumentacije i saglasnosti na izrađenu tehničku dokumentaciju u skladu sa zakonom;

  • izdavanje saobraćajno-tehničkih uslova i saglasnosti za održavanje sportskih i drugih manifestacija na opštinskim i nekategorisanim putevima u opštoj upotrebi; izdavanje saglasnosti o zabrani saobraćaja na opštinskim i nekategorisanim putevima u opštoj upotrebi na kojima se održavaju sportske i druge priredbe; izdavanje dozvole za obavljanje vanrednog prevoza na opštinskom i nekategorisanom putu u opštoj upotrebi; izdavanje saobraćajno-tehničkih uslova i dozvola za prekope, potkopavanja ili druge radove na opštinskim i nekategorisanim putevima u opštoj upotrebi i na drugim javnim površinama u cilju izgradnje, rekonstrukcije i održavanja podzemnih instalacija; izdavanje saobraćajno-tehničkih uslova i odobrenja za potpunu ili djelimičnu zabranu saobraćaja i izmjene režima saobraćaja za vrijeme izvođenja radova na putevima; izdavanje saobraćajno-tehničkih uslova i odobrenja za postavljanje zaštitnih ograda pored opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi; davanje saglasnosti za zakup zemljišta opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi;

  • organizovanje čišćenja opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi u slučaju prosipanja opasnih i otrovnih materija;

  • uređivanje odnosa u regulaciji saobraćaja na teritoriji opštine u skladu sa zakonom;

  • izdavanje saobraćajno-tehničkih uslova i odobrenja za postavljanje horizontalne, vertikalne i svjetlosne signalizacije, oznaka, natpisa i turističke ili druge obavještajne signalizacije pored opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi;

  • izdavanje odobrenja za parkiranje vozila kojima se vrši snabdijevanje trgovinskih i ugostiteljskih objekata i za potrebe rekonstrukcije, izgradnje, adaptacije i opremanja objekata;

  • izdavanje odobrenja za kretanje motornih vozila u zabranjenim zonama, u zonama smirenog saobraćaja i pješačkim zonama;

  • uređivanje odnosa u obavljanju auto-taksi prevoza;

  • izdavanje licenci i izvoda licenci za auto-taksi prevoz, izdavanje taksi legitimacija i vođenje evidencije o izdatim dokumentima; ovjeravanje cjenovnika usluga auto-taksi prevoznika; izradu Programa optimalnog organizovanja taksi prevoza na teritoriji opštine; izradu Programa za polaganje ispita iz oblasti poznavanja kulturnih, privrednih, turističkih, saobraćajnih i drugih značajnih objekata i znamenitosti na teritoriji opštine;

  • izdavanje saglasnosti na ustupanje posebnih prostora za parkiranje vozila vršiocu komunalne djelatnosti za parkiranje; učešće u izradi Elaborata o parking zonama, dozvoljenom vremenu parkiranja, kategoriji motornih vozila i načinu naplate naknade za opšta i posebna parkirališta; izdavanje odobrenja za rezervaciju parking mjesta na javnim parkiralištima;

  • označavanje naziva naselja, ulica, trgova i zgrada brojevima i vođenje evidencije;

  • saradnju sa organima mjesnih zajednica prilikom odlučivanja o ostvarivanju lokalnih potreba i interesa građana u oblastima: održavanja i zaštite lokalnih i nekategorisanih puteva, održavanja i zaštite objekata za vodosnabdijevanje i tretman otpadnih voda, prevoza putnika u lokalnom saobraćaju i drugim poslovima od neposrednog i zajedničkog interesa značajnih za život i rad građana iz nadležnosti ovog Seketarijata;

  • vršenje upravnog nadzora i poslova u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim službama osnovanim za obavljanje komunalne djelatnosti saglasno zakonu kojim je uređeno obavljanje upravnog nadzora iz okvira nadležnosti organa lokalne uprave; pripremu predloga akata o davanju saglasnosti na statute javnih službi iz ovih oblasti čiji je osnivač Opština, odnosno na statut drugih subjekata kojima je povjereno obavljanje ovih poslova; pripremu predloga akata o davanju saglasnosti na cjenovnik usluga za pružanje komunalnih usluga, odnosno isporuku komunalnog proizvoda; pripremu saglasnosti i predlaganje mjera na informativne i druge materijale javnih službi, koji se dostavljaju Skupštini i predsjedniku Opštine; rješavanje po prigovorima korisnika usluga od opšteg interesa;

  • izradu i pripremu akata i propisa iz nadležnosti organa;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremu informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga Sekretarijata;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Sekretarijat za kulturu, sport, mlade i socijalno staranje

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • razvoj i unapređenje kulture, umjetničkog stvaralaštva, kulturnih manifestacija, ostvarivanje svih vidova saradnje i zaštite u oblasti kulture, način i mjere ostvarivanja javnog interesa, odnosno donošenje opštinskog programa razvoja kulture; podsticanje razvoja kulture kroz sufinansiranje programa i projekata od značaja za ostvarivanje javnog interesa u kulturi;

  • praćenje i sprovođenje zakona i propisa donesenih na osnovu zakona u oblasti: kulture, pozorišne, bibliotečke, muzejske, kinematografske, izdavačke, arheološke i druge djelatnosti iz ove oblasti; izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona, drugih propisa i planskih dokumenata u ovim oblastima;

  • stvaranje uslova za rad institucija kulture na nivou Opštine, predlaganje planova i programa razvoja i prioriteta investicionih ulaganja u oblasti kulture, predlaganje osnivanja javnih ustanova iz oblasti kulture, vršenje upravnog nadzora i poslova u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim ustanovama, davanje saglasnosti na statut i program rada ustanova, davanje mišljenja i predlaganje mjera u vezi sa informativnim i drugim materijalima javnih ustanova koji se dostavljaju Skupštini i predsjedniku Opštine;

  • zaštitu i očuvanje kulturnih dobara od lokalnog značaja, vođenje registra spomen-obilježja i drugih registara i evidencija, zaštitu i održavanje spomen-obilježja, donošenje programa podizanja spomen-obilježja i odluke o podizanju, izmjeni, doradi, izmještanju i uklanjanju spomen-obilježja u skladu sa zakonom i propisima Opštine;

  • praćenje i podsticanje razvoja i unapređenja bibliotečke, muzejske, arhivske i pozorišne djelatnosti, razvoja i unapređenja izdavaštva i kinematografije;

  • praćenje stanja, razvoja i unapređenja javnog informisanja i medija; predlaganje mjera i aktivnosti u pogledu razvoja i unapređenja u ovim oblastima;

  • praćenje stanja, razvoja i unapređenja rodne ravnopravnosti i zaštita ljudskih i manjinskih prava;

  • učestvovanje u pripremanju, donošenju i praćenju realizacije lokalnih akcionih planova i drugih dokumenata za rodnu ravnopravnost na nivou Opštine;

  • vršenje poslova razvoja i unapređenja sporta; organizaciju sportskih manifestacija; unapređenje saradnje opštine i sportskih klubova i organizacija; razvijanje međuopštinske sportske saradnje;

  • predlaganje mjera za obezbjeđivanje uslova za trening i takmičenja sportista, sportsko-rekreativne aktivnosti djece, omladine i odraslih; podsticaj aktivnosti lica sa invaliditetom, kao i druge aktivnosti koje su u funkciji unapređenja zdravlja i psiho-fizičkih sposobnosti građana;

  • pripremanje predloga, mišljenja i sugestija u postupku donošenja nacionalnog programa sporta, u skladu sa zakonom; izradu propisa iz oblasti sporta, primjena zakona i odluka koje se odnose na oblast sporta; donošenje strategije razvoja sporta na lokalnom nivou i praćenje realizacije strategije;

  • prikupljanje podataka za vođenje evidencije sportskih organizacija, sportista, sportskih objekata i stručnih kadrova;

  • objavljivanje javnog konkursa za sufinansiranje sportskih organizacija; određivanje uslova, postupka, kriterijuma i načina za dodjelu sredstava i vršenje kontrole nad realizacijom programa sportskih organizacija; odlučivanje o sredstvima koja se raspoređuju sportskim klubovima i organizacijama na teritoriji opštine, u skladu sa zakonima i propisima opštine;

  • vršenje stručnih i administrativnih poslova koji se odnose na usmjeravanje djece sa posebnim obrazovnim potrebama u odgovarajuće obrazovne programe u skladu sa zakonom, imenovanje i obezbjeđenje uslova za rad Komisije za usmjeravanje djece sa posebnim obrazovnim potrebama;

  • preduzimanje i realizaciju aktivnosti u vezi sa primjenom propisa Opštine o dodjeli stipendija svršenim učenicima srednjih škola i studentima, vrednovanje i podsticanje daljeg školovanja, stručnog usavršavanja i nagrađivanja najboljih studenata; izdavanje uvjerenja o visini prihoda radi smještaja u učeničke i studentske domove, dostavljanje spiskova djece dorasle za upis u osnovnu školu, u skladu sa zakonom i učešće u pripremi i realizaciji manifestacija u oblasti obrazovanja;

  • obavljanje, kao prenešenih, poslova iz oblasti boračke i invalidske zaštite, rješavanje u prvostepenom postupku po zahtjevu za ostvarivanje prava shodno Zakonu o boračko-invalidskoj zaštiti; rješavanje po službenoj dužnosti o nastalim promjenama i navedenim pravima; vodjenje evidencije korisnika prava; izdavanje uvjerenja po osnovu evidencije; ostvarivanje saradnje sa nadležnim organima na lokalnom i nacionalnom nivou i nevladinim organizacijama koje se bave pitanjima od značaja za borce i vojne invalide;

  • razvoj i unapređenje socijalne i dječje zaštite u skladu sa nacionalnom strategijom razvoja socijalne i dječje zaštite; uređivanje odnosa i obezbjeđivanje primjene propisa i drugih akata iz oblasti socijalne i dječje zaštite; vođenje postupka za rješavanje stambenih potreba lica u stanju socijalne potrebe; obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe Komisije za reviziju stanarskih prava; praćenje namjenskog korišćenja stanova dodijeljenih licima u stanju socijalne potrebe; obavljanje stručnih i drugih poslova koji su, shodno propisima, povjereni lokalnim samoupravama za zbrinjavanje izbjeglica i raseljenih lica; vođenje postupka za ostvarivanje prava na jednokratne novčane pomoći; ostvarivanje saradnje sa nadležnim organima na nivou lokalne uprave, države i centrima za socijalni rad;

  • organizovanje i vršenje poslova koji se odnose na socijalnu inkluziju ranjivih grupa;

  • organizovanje poslova koji se odnose na prevenciju i suzbijanje problema bolesti zavisnosti i zavisnih ponašanja; direktan rad sa adolescentima, porodicama, školama i društvenom zajednicom; organizovanje predavanja, tribina i radionica u cilju podizanja nivoa informisanosti, ostvarivanje saradnje sa osnovnim, srednjim školama, kao i sa lokalnim i državnim institucijama, NVO sektorom, saradnja i pomoć roditeljima kroz savjetovanje i podršku, kao i kroz dostupnost besplatnih testova za utvrđivanje prisustva psihoaktivnih supstanci u organizmu; medijska aktivnost u cilju podizanja nivoa informisanosti građana;

  • utvrđivanje i sprovođenje politike za mlade; pripremu i utvrđivanje lokalnog akcionog plana za mlade i praćenje njegove realizacije; saradnju sa nadležnim organima u cilju unapređenja položaja mladih;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremanje informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga Sekretarijata;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu za zakonom i drugim propisima.

Sekretarijat za inspekcijski nadzor

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • inspekcijski nadzor u oblastima: javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; izgradnje, održavanja i korišćenja deponija; upravljanja vodama, javnog vodosnabdijevanja, prikupljanja, prečišćavanja i ispuštanja otpadnih voda i prikupljanja i ispuštanja atmosferskih voda; izgradnje, rekonstrukcije i održavanja pijaca, groblja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvjete, opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi, saobraćajne signalizacije; zaštite i korišćenja opštinskih i nekategorisanih puteva u opštoj upotrebi; sahranjivanja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom saobraćaju; auto-taksi prevoza; prevoza tereta u slučaju kad je prevoznik fizičko lice, prevoza za sopstvene potrebe i vanrednog prevoza; postavljanja privremenih, pomoćnih i montažnih objekata privremenog karaktera; stanovanja i održavanja stambenih zgrada i držanja kućnih ljubimaca; zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih kućnih ljubimaca; zaštite od buke u životnoj sredini; upotrebe simbola opštine; turizma i ugostiteljstva; zaštite potrošača;

  • učestvovanje u izradi nacrta i predloga opštinskih propisa iz domena svoje nadležnosti;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremanje informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga Sekretarijata;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu za zakonom i drugim propisima.

Sekretarijat za investicije i projekte

Informacije o rukovodiocu i zaposlenima

  • izradu nacrta odluka, rješenja, zaključaka, saglasnosti i drugih akata koje donosi predsjednik Opštine iz oblasti investicija i projekata;

  • predlaganje i učešće u pripremi i realizaciji programa i projekata Opštine kojima se podstiču: ekonomski razvoj, obezbjeđivanje zaštite životne sredine, održivi razvoj, preduzetničke inicijative, privatno-javna partnerstva i iniciranje izmjene propisa u cilju stvaranja podsticajnog ambijenta za razvoj Opštine;

  • uspostavljanje i vođenje baze podataka o investicijama, planovima, programima i projektima Opštine, dostavljanje podataka o projektima;

  • promociju strateških ciljeva i razvojnih projekata u svim oblastima radi privlačenja direktnih stranih investicija;

  • istraživanje razvojnih potencijala opštine; posredovanje u komunikaciji i podsticanje saradnje između domaćih i stranih privrednika i lokalne uprave; pružanje tehničke podrške preduzetnicima; saradnju sa organima državne uprave, pravnim licima, reprezentativnim udruženjima poslodavaca i drugim subjektima radi obezbjeđivanja uslova za razvojne programe od interesa za Opštinu;

  • pripremu i upravljanje projektima koji se finansiraju iz međunarodnih fondova i drugih izvora i praćenje njihove realizacije; ostvarivanje saradnje sa međunarodnim organizacijama radi realizacije konkretnih planova i programa;

  • saradnju i koordinaciju sa nadležnim organima u pripremi i realizaciji razvojnih programa i projekata i analize normativnih i drugih okvira u cilju stvaranja povoljnijeg poslovnog ambijenta;

  • učestvovanje u vođenju poslova na realizaciji investicija opštine kada one nijesu posebnim aktom prenijete nekom drugom pravnom subjektu u nadležnost;

  • kreiranje politike usmjerene na podršku investicionim procesima;

  • učestvovanje u međunarodnim aktivnostima, koje su usmjerene na podsticanje opštinske investicione politike;

  • organizaciju i vršenje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe komisija i radnih tijela imenovanih za obavljanje aktivnosti iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti;

  • pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, sprovođenje plana integriteta, ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama, iz nadležnosti organa;

  • pripremanje informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje Službi za saradnju, poslove predsjednika i informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;

  • pripremanje izvještaja za glavnog administratora o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;

  • upravni postupak za slobodan pristup informacijama iz djelokruga Sekretarijata;

  • procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa (RIA) iz svog djelokruga;

  • druge poslove iz svog djelokruga u skladu za zakonom i drugim propisima.

arrow_upward